Πάνω από 100 εκατ. ευρώ δίνει η ΕΕ για την προώθηση αγροτικών προϊόντων

b_450_300_16777215_00_images_diafores_provata.jpgΤο 2016 οι Ευρωπαίοι παραγωγοί θα ωφεληθούν από προγράμματα, ύψους 111 εκατ. ευρώ, που στοχεύουν στο άνοιγμα νέων αγορών και στην προώθηση της κατανάλωσης, τόσο εκτός όσο και εντός της ΕΕ. «Η προώθηση είναι σημαντικό μέρος των μέτρων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη στήριξη των αγροτών», τονίζει η Κομισιόν.

Τα μέτρα προώθησης αγροτικών προϊόντων εντάσσονται σε μια πρωτοβουλία για σταδιακή αύξηση του προϋπολογισμού της ΕΕ, από 61 εκατ. ευρώ το 2013 (όταν προτάθηκαν οι νέοι κανόνες) σε 200 εκατ. ευρώ το 2019. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα ποσοστά συγχρηματοδότησης της ΕΕ θα αυξηθούν από 50% σε 70-80% (σε 85% για την Ελλάδα και την Κύπρο).
«Απολαύστε το, είναι ευρωπαϊκό»: είναι το σλόγκαν για τη νέα πολιτική προώθησης που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες του γεωργικού τομέα να εισέλθουν στις διεθνείς αγορές ή να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους σε αυτές, και παράλληλα να αυξήσει την ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων καταναλωτών όσον αφορά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι Ευρωπαίοι αγρότες. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Επιτροπή θα διαθέσει περισσότερα κονδύλια, θα αυξήσει το ποσοστό συγχρηματοδότησης και θα μειώσει τη γραφειοκρατία κατά την έγκριση των σχετικών έργων.
Η εθνική συγχρηματοδότηση καταργείται και δημιουργούνται, με τον τρόπο αυτό, ισότιμοι όροι ανταγωνισμού μεταξύ των κρατών μελών. Όπως υποστηρίζει η Κομισιόν, η γραφειοκρατία θα μειωθεί αισθητά κατά τη διαδικασία επιλογής των έργων, με αποτέλεσμα να διευκολυνθεί η υποβολή σχετικών αιτήσεων.
Το πρόγραμμα του 2016 στοχεύει σε επιλεγμένες τρίτες χώρες, με το υψηλότερο αναπτυξιακό δυναμικό, κυρίως στους τομείς που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα δυσχερείς συνθήκες στην αγορά, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το χοιρινό κρέας. Από το συνολικό ποσό, 30 εκατ. ευρώ προορίζονταν ειδικά για τη δέσμη μέτρων στήριξης που ανακοίνωσε ο επίτροπος Χόγκαν στις αρχές Σεπτεμβρίου με στόχο την ενίσχυση των μέτρων προώθησης σε αυτούς τους δύο τομείς.
Ο Επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, Φιλ Χόγκαν, δήλωσε: «Η ευρωπαϊκή παραγωγή γεωργικών ειδών διατροφής είναι ασυναγώνιστη στην παγκόσμια αγορά. Η εξαγωγική αγορά της ΕΕ, ύψους 110 δισ. ευρώ, δημιουργεί θέσεις εργασίας και ανάπτυξη στις αγροτικές περιοχές όλης της Ευρώπης. Προκειμένου να συνεχιστεί η θετική πορεία των εξαγωγών, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσω αυτό το νέο καθεστώς προώθησης, που περιλαμβάνει μόχλευση ύψους 111 εκατ. ευρώ, περισσότερες ευκαιρίες για τη διοχέτευση των γεωργικών ειδών διατροφής της ΕΕ σε νέες αγορές, καθώς και την ισχυροποίηση της παρουσίας μας στις αγορές που ήδη υπάρχουν. Ανακοινώνω με ιδιαίτερη ικανοποίηση τη διάθεση 30 εκατ. ευρώ για τους προβληματικούς τομείς του γάλακτος και του χοιρινού κρέατος, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων ύψους 500 εκατ. ευρώ για τις γεωργικές αγορές που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Προσβλέπω στη διεξαγωγή μιας «διπλωματικής επίθεση» κατά τους επόμενους μήνες, με αποτέλεσμα οι εμπορικές αποστολές να δημιουργήσουν περαιτέρω ευκαιρίες για τους παραγωγούς της ΕΕ σε όλο τον κόσμο».

Πηγή: http://www.agrotypos.gr